Trafic.ro

vineri, 30 iulie 2010

Elena Udrea - al doilea brand. Ratat



România portocalie nu îşi găseşte deloc brandul. După România - land of choice, un fiasco ce ne-a costat 1,5 milioane de euro, urmează seria a doua a megaescrocheriei de branding, cu Explore the Carpathian garden, în care vor fi angrenate sume mult mai mari: 75 de milioane de euro. E drept, bani europeni. Dar nu mai puţin adevărat este că aceşti bani vor fi sifonaţi de firme fidele Cotroceniului şi PDL-ului. Scandalul brandului a şi început, cu frunza verde din logo-ul noii campanii, copiată de pe un site cu zeci de astfel de modele. Elena Udrea, recidivistă în branding neinspirat, are, însă, un predecesor ilustru, pe Valeriu Turcan, actualul purtător de cuvînt al președinției, care, în 2005, pe când patrona Agenția pentru Strategii Guvernamentale (ASG), a improvizat un proiect intitulat ”Branding Romania”, care trebuia să configureze un brand de ţară, cu costuri apreciate la peste zece milioane de euro. O parte din aceşti bani au fost cheltuiţi, efectele fiind, bineînţeles, nule. Cei care au contribuit la acest rezultat spectaculos sunt câţiva intelectuali afiliaţi Cotroceniului (Horia-Roman Patapievici, Emil Hurezeanu, Ioan T. Morar, Claudiu Săftoiu, Theodor Stolojan şi Răzvan Ungureanu). De la eşecul proiectului lui Valeriu Turcan, la megabrănduirile prăpăstioase ale Elenei Udrea, distanţa este, prin proporţii şi finalităţi, apreciabilă. Rezultatul e, însă, acelaşi: praf în ochii românilor, bani sifonaţi, şi o Românie cu brandul "nereperat", vorba lui Caragiale.

Un comentariu:

Ce mai face România?!

Faceți căutări pe acest blog

Persoane interesate